zmarszczki


Jest ich sporo, ale tak naprawdę lubię tylko kilka z nich.
Pierwsza pojawiła się kilkanaście lat temu, wieczorem, kiedy
przygotowywałem kolacje i kiedy Ona nie wróciła. Wtedy przyszła po raz
pierwszy.
Kolejna spotkałem pewnej nocy w parku – przyszła razem z kilkoma
młodymi ludźmi szukającymi dobrej zabawy i paru groszy na piwo.
Obie zostały ze mną na zawsze.
Po nich były jeszcze inne – jedne lubię bardziej inne mniej. Po prostu są.
Jeśli znasz mnie dobrze, możesz z mapy na mojej twarzy wyczytać cala
moja historie – jak ze słojów drzewa w przeciętym pniu – ten rok był
mokry i zimny, a w tym roku świeciło słońce.
Bez najmniejszego problemu rozszyfrujesz siateczki w kącikach oczu – ze
to od wiatru który biednemu zawsze w oczy i tych rzadkich radosnych
chwil które nadają życiu jakikolwiek sens.
Pogardliwie opuszczony prawy kącik ust którego nie ma na starych fotografiach z czasów kiedy
uśmiech nie powodował jeszcze bólu mięśni twarzy dawno nieużywanych.
Cienie pod oczami – ciemne jak każda noc której nie przespałem.
Włosy na coraz wyższym czole poprzecierane miedzy udami kobiet, albo od
myślenia – w sumie wszystko jedno – i to i to można sprowadzić do
wspólnego mianownika którym są krótkie rozbłyski światła.
Gdybym nie nazywał się kaspar hauser, na pewno nazywałbym się Dorian
Grey – jak na jego portrecie tak na mojej twarzy widać wszystko: każdy
grzech, każda radość, każde skurwysyństwo i każda dobra rzecz jaka w
życiu przeszedłem, zrobiłem, spotkałem.
Lubię swoja twarz – pozwala mi pamiętać.
Nie lubię swojej twarzy – nie pozwala mi zapomnieć.

One Response to zmarszczki

  1. lakoma says:

    Moze jakbys sobie czesciej dal robic zdjecia, to zmarszczki przestalyby sie pojawiac. Zostalyby na zdjeciach, jak u Doriana.

Skomentuj

